dilluns, 2 de maig del 2011

Cas 3:Técniques mnemotècniques

El divendres varem dedicar una part de la sessió amb el grup de 4 alumnes de 4t d'ESO per introduir una activitat pràctica relacionada amb les tècniques d'estudi.


Després d'haver assistit a la sessió de treball on varen estar treballant la tècnica del subratllat i del resum, vaig preparar una activitat per millorar el seu estudi mitjançant l'estimulació de la memòria. Aquesta activitat consistia en ensenyar-lis algunes tècniques mnemotècniques.

En primer lloc, vaig demanar-lis quines estratègies utilitzaven per memoritzar (varen respondre que utilitzaven la repetició i, un va dir que utilitzava el ritme taratejant allò que havia d'aprendre's). Vaig fer una breu explicació sobre la classificació de la memòria: segons el sentit utilitzat, durada (curt/llarg termini), procediment (mecànica/significativa), actitud (voluntària/involuntària). I vaig ressaltar la importància d'estar concentrats, mostrar interès, estructurar la matèria d'estudi i l'esforç personal.

Posteriorment, vaig introduir la "tècnica de la visualització" que consisteix en imaginar les paraules utilitzant els cinc sentits (p.ex: "maduixa"=veure l'imatge, sentir els seus sons, percebre les seves qualitats, aroma...). Varem realitzar una primera prova de memorització d'un llistat de paraules (17) per conèixer la capacitat de memòria de cada un d'ells i, després varem realitzar un exercici pràctic utilitzant la tècnica explicada. Els resultats dels alumnes varen millorar en el exercici pràctic quan utilitzaven aquesta tècnica, amb un increment de 3 a 5 paraules!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada