He estat preparant un examen de llengua castellana amb els alumnes de 4t d'ESO. Hem estat repassant les diferents tècniques d'estudi que havien treballat i les hem posat en pràctica. En primer lloc, hem fet una lectura i de tot allò que els entrava per l'examen i després hem subratllat el més important seleccionant les paraules i idees clau. Després hem elaborat un esquema per facilitar el repàs i la memorització dels conceptes més importants. Els ha costat un poc seleccionar les paraules clau i mantenir un cert ordre i neteja en el treball. Un cop acabat, hem fet un exercici d'expressió oral on cadascú havia d'explicar el seu esquema amb les seves paraules. Al finalitzar la sessió tots havien acabat la feina i havien estat capaços d'entendre els conceptes clau i de relacionar-los entre si.
Aquest blog està destinat a reflexionar i compartir experiències sobre les pràctiques de psicopedagogia.
divendres, 13 de maig del 2011
Cas 3: Preparem un examen
dimarts, 10 de maig del 2011
Cas 1: Victor_reunió amb la família
Arribats a aquest punt de l'avaluació psicopedagògica, es va considerar que era necessari realitzar una reunió amb la família de Víctor per informar sobre el procés seguit, els resultats de les proves aplicades i la valoració general.
En primer lloc vàrem fer una síntesi de l'anamnesi per a corroborar les dades obtingudes anteriorment. En tot moment, es mostren i comenten les proves.
Després es varen explicar el procediment d'avaluació psicopedagògica que s'havia seguir així com les diferents proves realitzades:
- Una prova cognitiva: WISC-IV.
- Dues proves de lectoescriptura: TALE i PROLEC.
- Dues proves d'atenció: STROOP i CARAS.
- Una prova d'articulació: RFI.
- Una prova projectiva: Dibuix de la família.
S'utilitzen estratègies de reformulació i feedback perquè és molt important que els pares comprenguin allò que se'ls està explicant.
Segons els resultats obtinguts, no es detecten dificultats significatives a nivell cognitiu, encara que els "picos" obtinguts poden indicar certs nivells d'ansietat o TDAH. No es detecten dificultats atencionals. Es descarta la dislèxia i la disortografia perquè Victor presenta una dislàlia. A partir de les observacions realitzades i de la interpretació del dibuix de la família, Victor presenta una bona autoestima.
S'aconsella a la família continuar amb l'avaluació psicopedagògica per descartar una possible ansietat que bloquegués a Victor davant els aprenentatges. S'acorda amb la família realitzar dues sessions més d'avaluació psicopedagògica.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)